INFORMACJE o dostępności
***
Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 02 października 2017 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. 2017. 1824), osoby niesłyszące i głuchonieme mają prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji „WiK” sp. z o.o. w Pruszczu Gdańskim.
Osoby zainteresowane pomocą tłumacza powinny zgłosić ( telefonicznie bądź mailowo ) chęć skorzystania ze świadczenia usługi ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się ( PJM, SJM czy SKOGN) w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Prosimy również o wskazanie sprawy, z którą chcecie Państwo się zwrócić w celu umożliwienia nam wcześniejszej analizy i sprawnego jej załatwienia.
Formularz zgłoszenia chęci do skorzystania ze świadczenia usług tłumacza – KLIKNIJ
Wejście do budynku posiada dostosowanie dla osób niepełnosprawnych (możliwość wjazdu dla osób na wózkach). Osoba niepełnosprawna ma swobodny dostęp do wszystkich stref obsługi klienta znajdujących się na parterze budynku, w tym do Biura Obsługi Klienta (na górnej kondygnacji znajdują się pomieszczenia biurowe, w których nie obsługuje się odbiorców usług). Dla osób na wózkach dostępna jest platforma przychodowa znajdująca się na parterze budynku. Osoby niepełnosprawne z asystą ochrony mogą, w uzasadnionych przypadkach, poruszać się po budynku również w części nieprzeznaczonej do obsługi interesantów. Cały budynek posiada oznakowanie o kierunku wyjścia z budynku. Na parkingu znajdującym się przed siedzibą Spółki znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. W przypadku pojawienia się w Urzędzie osoby niepełnosprawnej otrzymuje ona asystę ochrony. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Istnieje również możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego. O potrzebie skorzystania z tej usługi należy poinformować Przedsiębiorstwo z wyprzedzeniem. Szczegółowa informacja znajduje się na stronie Spółki. Budynek nie jest wyposażony w windy oraz w toalety dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego – KLIKNIJ